MAKE UP



Solekan adalah amat penting bagi semua orang untuk menampakkan penampilan yang menarik bagi setiap orang. Oleh itu solekan pembetulan  mempunyai pelbagai jenis .

Solekan untuk seseorang pengantin bagi majlis persandingan adalah sangat penting bagi seseorang pengantin kerana pada hari itu adalah hari yang paling bersejarah  dan akan menjadi perhatian ramai. Jadi amatlah penting untuk menyolekkan seseorang pengantin dengan hasil yang menarik dan kemas. Pemilihan warna untuk  solekan pengantin ini juga perlu berdasarkan warna pakaian, masa, kulit, umur  dan aksesori rambut untuk mendapatkan hasil yang sesuai dengan pelanggan dan menarik.

Solekan pengantin juga boleh dijadikan juga  sebagai solekan fotografi kerana biasanya semasa majlis persandingan itu gambar akan diambil. Bagi solekan pengantin dan fotografi ini dinamakan juga sebagai solekan pembetulan kerana perlu menggunakan kosmetik camouflage yang bertujuan dapat kelihatan natural, cantik dan melindungi parut-parut, tanda lahir atau bekas jerawat. Solekan pengantin dan fotografi ini lain daripada solekan siang atau malam kerana perlu dibuat shading iaitu digelapkan sesetengah bahagian muka dan highlight iaitu dicerahkan sesetengah bahagian muka.

Bedak asas penyembunyi  adalah salah satu bahan penting yang digunakan dalm solekan pengantin dan solekan fotografi ini kerana ia  digunakan untuk menyembunyikan tanda-tanda di muka, parut, jerawat dan lain-lain.  Ia disapukan di atas tanda-tanda tersebut  sebelum menggunakan bedak asas perawat. Bahan ini kedap cahaya, lebih pekat dan boleh menyembunyikan tanda dengan sempurna.

Solekan pengantin ini perlu dipakaikan bulu mata palsu utuk mendapatkan hasil yang menarik. Bulu mata palsu satu persatu dipakaikan untuk mendapatkan hasil yang semulajadi. Bulu mata palsu ini boleh tahan ditinggalkan pada kelopak mata hingga seminggu. Jumlah bulu mata palsu satu persatu untuk sepasang mata ialah digunakan mengikut saiz mata dan saiz  yang besar digunakan dibahagian tengah dan saiz yang kecil digunakan dibahagian hujung mata. Bulu mata palsu satu persatu tidak boleh dipakai berulang kali dan penggunaannya ialah pakai, habis dan buang.

 

0 comments:

Post a Comment

Let's share an ideas!

 
Free Website templatesSEO Web Design AgencyMusic Videos OnlineFree Wordpress Themes Templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree Web Templates